دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود
سرخط خبرها

دیدار شهردار مشهد با مدیرکل حفظ آثار استان | قلندر: موزه دفاع مقدس، سند هویت استان است

  • کد خبر: ۱۶۵۸۶۹
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
دیدار شهردار مشهد با مدیرکل حفظ آثار استان | قلندر: موزه دفاع مقدس، سند هویت استان است
شهردار مشهد مقدس گفت: موزه دفاع مقدس، سند هویت استان بوده و احداث آن، مطالبه فراگیر جامعه ایثارگری و عموم مردم مشهد است.

به گزارش شهرآرانیوز، در آستانه فرارسیدن چهارم خرداد روز ملی مقاومت و پایداری، نشست مشترک محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد و سردار حسینعلی یوسفعلی زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، ظهر امروز در اتاق جلسات شهدای شهرداری برگزار شد.

شهردار مشهد در این نشست با تأکید بر ضرورت پیگیری هرچه سریع‌تر عملیات احداث بنا و ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گفت: بخش مهمی از این پروژه که بر عهده شهرداری بوده، تاکنون پیشرفت ۷۰ درصدی داشته و مدیریت شهری مصمم است تا به‌موازات عمل به تعهدات خود، تسهیل‌گر بخش‌های دیگر این مرکز مهم و راهبردی باشد.

وی افزود: موزه دفاع مقدس، سند هویت استان است. یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشتند و با وجود فاصله مکانی، به جبهه‌ها شتافتند. اکنون این مطالبه فراگیر جامعه ایثارگری و عموم مردم مشهد است که مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، روایتگر این جان‌فشانی‌ها باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در این دیدار گفت: طبق ارزیابی ما در سال ۱۴۰۱ اگر ۴۰۰ میلیارد اعتبار تأمین می‌شد، مرکز فرهنگی در همان سال به بهره‌برداری می‌رسید، اما با افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها، اکنون پیش‌بینی‌ها دلالت بر ضرورت افزایش ۲.۵ برابری اعتبار موردنیاز برای مرکز فرهنگی دارد و بر همین اساس، مطالبه ما این است که هرچه سریع‌تر این پروژه به سرانجام برسد، تعیین تکلیف شود و موردحمایت قرار بگیرد، زیرا هر روز که برای رسیدگی به این پروژه تأخیر شود، موزه دفاع مقدس که یکی از سند‌های هویتی استان است، از چشم‌انداز ساخت و بهره‌برداری دورتر خواهد شد.

وی ادامه داد: البته این‌طور نیست که همه تلاش‌ها متمرکز بر احداث بنا باشد. به‌موازات عملیات اجرایی، بیش از دو سال است که موضوع فضاسازی موزه نیز در دستورکار قرار گرفته و کارگروه تخصصی تولید محتوا در تلاش است تا پس از مطالعات تطبیقی، سوژه یابی و پرداخت محتوایی را به نحوی انجام دهد که به‌محض احداث بنا، روند موزه‎آرایی آغاز شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->